tak beszczelnie wcinając się w temat mrfazi czemu na pw nie odpowiadasz :?: :tuk:
Front assist w teście drogowym
Zwiń
X
-
Front assist w teście drogowym
No Panowie, dzisiaj się spłacił FA, jechałem pod słońce, zagapiłem się i mając 70km/h zarąbał bym w kolesia, który niewiedzieć dlaczego toczył się a nie jechał.
FA tak depnął po heblach, że mi okulary spadły na kierownicę, a ja się powiesiłem na pasach bo się nie spodziewałem. Gdyby nie FA to skodzina byłaby krótsza o metr, a ja pewnie bym nic dzisiaj nie napisał. Nawet nie zdążyłem się przestraszyć. Tylko pisk gum i stoję .... z wytrzeszczonymi oczami, nawet nie zdarzyłem nogi z gazu zdjąć....
Fakt też, że trochę łuk był i FA nie ostrzegł wcześniej , a jak już zobaczył to nie było czasu na ostrzeżenie tylko heblował asfalt.PW
-
-
Zamieszczone przez siemi1Nieźle nie zazdroszczę uczucia, ale dobrze, że zadziałało. silnik gaśnie czy mimo nodze na gazie potem ruszył?PW
Komentarz
-
-
Po pierwszych jazdach myślałem, że słabo będzie z tym FA.
Pokazywał ostrzeżenia o odległościach od auta poprzedzającego jak chciał np. siedziałem blisko na tyłku przez chwilę i nic, odległość się zwiększyła a potem ponowne zbliżenie, ale mniejsze niż poprzednio i nagle widzi "niebezpieczną odległość" i ostrzega.
Innym razem spora odległość od auta poprzedzającego, a FA mi wyświetla na Maxi-Dot samochodziki ostrzegające - no myślałem naprawdę, że kiepsko z nim, ale dziś pozytywne zaskoczenie...
Wskakuję na prawy pas z lewego, a tu kierownik przede mną na tym prawym pasie późno włącza kierunek i skręca, FA nagle po heblach, Maxi-Dot czerwony, ja dopiero na hamulec po FA... Trudno mi ocenić czy bym zdążył czy nie, bo w sumie prędkość tak z 40km/h i raczej auto poprzedzające by się schowało w bocznej uliczce na czas przy li tylko moim hamowaniu. Niemniej ucieszyło mnie to, że ten wspomagacz jednak działa i nie tylko ogranicza skutki kolizji, ale też zdecydowanie zapobiega jej.
Jeśli ktoś się nad tą opcją zastanawia, to zdecydowanie Polecam!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jerryxNo ja zaluje ze nie mozna miec aktywnego tempomatu i Front assist. Szkoda ze nie przewidzieli takiej opcji. Wyglada na to ze radar z przodu ten sam wiec to pewnie kwestia modulu lub oprogramowania. Moze kiedyc bedzie jakis mod :-)
Jeśli masz ACA, to z automatu masz FA.
Co innego w drugą stronę... ale może będzie można pomodzić - jak radar jest, to do tego dorzucić manetkę do ACA, trochę kodowania i może będzie taniej niż katalogowa różnica ok. 1600PLN o ile pamiętam :]
Ja mam ACA, więc już w mod się bawić nie będę. Z pewnością na chwilę obecną stwierdzam, że FA spełnia bardziej moje wymagania niż ACA - temu jak dla mnie trochę inteligencji brakuje ;]
Komentarz
-
-
Słuchajcie, czy możecie zrobić test, wiem, że to śmieszne, ale test Hanki Mostowiak, tzn. ktoś mający ten system jedzie np. 40 km/h i nagle ktoś inny wrzuca mu kartonowe pudło pare metrów przed maskę, co zrobi auto ?? Czy symulując wtargnięcie pieszego, albo zwierzęcia w lesie, system zadziała i zacznie awaryjnie hamować ?? :roll:
Człowiek ma mniejszą masę i powierzchnię odbicia fal stąd ciekawi mnie to ?? bo że koledze zadziałało z innym autem to opisał kilka postów wyżej.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugSłuchajcie, czy możecie zrobić test, wiem, że to śmieszne, ale test Hanki Mostowiak, tzn. ktoś mający ten system jedzie np. 40 km/h i nagle ktoś inny wrzuca mu kartonowe pudło pare metrów przed maskę, co zrobi auto ?? Czy symulując wtargnięcie pieszego, albo zwierzęcia w lesie, system zadziała i zacznie awaryjnie hamować ?? :roll:
Człowiek ma mniejszą masę i powierzchnię odbicia fal stąd ciekawi mnie to ?? bo że koledze zadziałało z innym autem to opisał kilka postów wyżej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronjerryx, nie musisz mieć włączonego tempomatu, FA działa niezależnie i jest włączane na maxidocie.
Ponadto FA ma osobno ustawiane następujące opcje (w infotainment-Bolero etc.):
- Włączone - włączanie/wyłączanie układu wspomagania
- Ostrzeżenie wstępne - włączanie/wyłączanie ostrzeżenia
- Pokaż ostrzeżenie o odległości - włączanie/wyłączanie wyświetlania ostrzeżenia o odległości
Komentarz
-
-
zamarek9898, Hmm sam nie wiem czy żałować, czy się cieszyć. Z jednej strony fajna byłą by sprawa, bo czas reakcji byłby o wiele krótszy od człowieka, z drugiej strony nie wiem, czy przelatujący pies nie powodowałby nerwowej reakcji systemu, a przez to ryzyko puknięcia w tył.
System jako tako mi się podoba, zwłaszcza to awaryjne hamowanie w czasie zagapienia w korku.
Potencjalne doposażenie samochodu.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mac_aaronzamarek9898, wjeżdżali w leżące kartony co zaowocowało failem, bo system reaguje na przeszkody ruchome. Na rzucony karton powinien zastopować.
Przymierzam się do takiego testu. Jak będę w sklepie wezmę kilka i zobaczę w jakimś ustronnym miejscu, co się stanie
Ważne - test nie wyjdzie, jak chociaż lekko dotkniemy gazu/hamulca. Nie wiem, jak z ruchem kierownicą. Ale co do gazu/hamulca mam info z salonu - jak naciskamy pedały to system "czuje", że mamy kontrolę nad autem - takie dostałem info.
Komentarz
-
-
Ważne - test nie wyjdzie, jak chociaż lekko dotkniemy gazu/hamulca. Nie wiem, jak z ruchem kierownicą. Ale co do gazu/hamulca mam info z salonu - jak naciskamy pedały to system "czuje", że mamy kontrolę nad autem - takie dostałem info
Takie coś mi się nasunęło po dzisiejszym karambolu na S8, czy ten system wyhamował by mnie ?? czy też walnąłbym w stojące auto ?? Ja wiem, jak jedziemy razem i wtedy za duże prędkości, ale załóżmy, że dojeżdżam do takiego karambolu we mgle na pełnej prędkości ??Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
@DigDug - no właśnie to, co napisał apko mi nie pasuje - bo on miał nogę na gazie
@apko - potwierdzasz, że dobrze zrozumiałem?
Dlatego będę musiał mieć 4 kartony
- przy pierwszej próbie nic nie zrobię - auto będzie samo jechać
- przy drugiej będę lekko ruszął kierownicą
- przy trzeciej będę miał nogę na gazie
- przy czwartej - na hamulcu
Komentarz
-
-
Sebastian75, Fajnie.
I jeszcze jeden test. Jeżeli już działa na kartony, to czy system zdąży wyhamować jak np. jedziesz ok. 90 km/h i zbliżasz się do kartonów, czy zacznie hamować do spodu od tych 40m, żeby wyrobić się przed przeszkodą, czy tylko zacznie wyhamowywać, a uderzy w przeszkodę z mniejszą prędkością. ? Oczywiście odbij kierownicą jak zobaczysz, ze jesteś blisko przeszkody.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Sorry, ale nie będę wjeżdżał z takimi prędkościami w kartony - to mój samochód, a nie testowy.
Jakbym robił test, to ten "do 30km/h" - przy wyższych prędkościach system się na pewno włącza, bo dwa razy mi już "dzwoniło".
Nie widzę poza tym sensu odbijania kierownicą - bo człowiek zawsze szybciej wymięknie niż system
Komentarz
-
-
Witam wszystkich
jestem "świeżak" na forum.
Ja też zamówiłem Octavie 3 z FA. Są 2 filmiki na YT:
Pierwszy trochę teorii:
a drugi test praktyczny FA:
Po tym 2 filmiku mam trochę wątpliwości, ale mam nadzieję niedługo już praktycznie to przetestować.O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
-----------------------------------------------------
Moja eReSka
Aktualne Personal POI: teraz taniej na POIfantastic.eu
Komentarz
-
-
Coś nie tak jest z linkiem 2 filmiku. Ten powinien być dobry:
:shock:O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
-----------------------------------------------------
Moja eReSka
Aktualne Personal POI: teraz taniej na POIfantastic.eu
Komentarz
-
Komentarz